close
今天晚上
在一個全然陌生的環境
完成了我的 C8 演講

原本沒預料到不熟悉的環境對講者的影響
等真正站上台
才發現

原來
在認識的人面前講一段時間的話
跟在不認識的人面前講一段時間的話
難度差很多

明明是自覺挺軟性的講題 (呵 我又在談食物)
但所有聽眾都好嚴肅
正襟危坐的聽
也沒啥笑容
搞得我也很緊張

花比之前預想多很多的力氣
和聽眾產生鏈結
還好最後講到生魚片的時候
大家可能覺得我實在太愛吃了
便笑了出來
我才稍稍覺得好一點

總之
是個非常深刻但不太有趣的新體驗

另外
提醒自己
永遠要記得預先去熟悉機器/ 電腦
今晚在台上發生簡報器接收不到訊號的討厭事情
只好走過去講台手動操作
希望自己不要再疏忽事前的確認動作啦

C8 的練習重點是 Get Comfortable with Visual Aids
就是要利用視覺輔助的東西來幫助演講加分
比如說 Powerpoint、海報、大圖表等
我ㄧ向都有用 Powerpoint 輔助的習慣
所以這次功課跟其他次比起來相對簡單
但我的問題可能是太依賴  Powerpoint 
一不小心就會讓重點失焦
呼呼

總之
完成了第 8 次
再 2 次

Executive Summary:
Visual aids help an audience understand and remember what they hear; they are a valuable tool for speakers.The most popular visual aids are computer-based visuals, overhead transparencies, flip charts, white-boards and props.The type of visual aid you choose depends on several factors, including the information you wish to display and the size of the audience.Visuals must be appropriate for your message and the audience, and be displayed correctly with ease and confidence.

Objectives:
Select visual aids that are appropriate for your message and the audience.
Use visual ads correctly with ease and confidence.

arrow
arrow
    全站熱搜

    王木木 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()