close

連續參加2次睽違已久的 Toastmasters 會議
感覺很快樂

因為一次是2013年的最後一次會議
一次是2014年的第一次會議
所以不斷被問到的問題就是 “妳2014的新年願望是什麼?”

 


真是好問題
但我只能回答 “ㄜ 我還在想”

 

被問問題
被用英文問問題
被用英文在很多人面前問問題
被用英文在很多人面前問問題而且要馬上回答

這就是在Toastmasters Club 的Table Topic Session 會遇到的情況

 

之前每次 Table Topic Session 都超緊張
但這二次 
很神奇的
我開始有一點點享受被問問題的感覺

 

今天
破天荒的第一次
我自願舉手回答問題 (要幫自己拍拍手)

 

2013年對我來說
是充滿變動的一年 (不得不說 生命密碼的流年1 實在是有厲害)
生了第二個寶寶
換了老闆
換了房子

連待了很久的無名小站都關了(轉到痞客邦重新開始)

要持續在變動中維持平衡
真是令人應接不暇

 

但一過生日
好像有慢慢著陸
就緒就定位的感覺

 

看2014
我希望自己可以找到很好的節奏
在各個面向中安頓自己
照顧好自己的健康
照顧好自己的精神
照顧好自己的心靈

 

如此
才能照顧好我所愛 想好好照顧的人
p.s. 2014目標一周一篇blog文章

 

以下是我用英文寫給Toastmasters 社友的短信
一起留下紀錄囉

 

Dear all,

Just want to say thank you, especially after last two meetings.

Thank you for asking me questions, it’s not easy to answer them promptly, it’s not easy to answer them in English, it’s not easy to answer them in front of so many people, still, thank you for asking me questions, which makes me “think”.

 

For me, 2013 was a grand year of “CHANGE”, the baby girl, the new boss, the new place to live, lots of balls to catch, I did try hard to balance myself, and in 2014, I wish I could make more spare time for myself, finding good rhythm in different aspects of my life. Attending more Toastmasters meetings would be a good start!!

 

It’s simply good to have you, thanks again and have a pleasant weekend~

arrow
arrow
    全站熱搜

    王木木 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()